Plan i program, ciljevi i zadaci – Tehničko i informatičko obrazovanje (VI_2013/14)

GODIŠNJI (GLOBALNI) PLAN RADA NASTAVNIKA

Školska 2013/14. godina

Nastavni predmet: TEHNIČKO I INFORMATIČKO OBRAZOVANJE
Razred: VI
Godišnji fond časova: 72

Nastavna tema (oblast) sa brojem časova, ukupno=obrada+ostali tipovi časa:
1. Uvod u arhitekturu i građevinarstvo (4=2+2)
2. Tehničko crtanje i planovi u građevinarstvu (8=2+6)
3. Informatičke tehnologije (16=8+8)
4. Tehnologija građevinskog materijala (4=4+0)
5. Energetika (4=4+0)
6. Tehnička sredstva u građevinarstvu (4=3+1)
7. Saobraćajni sistemi (2=2+0)
8. Kultura stanovanja (4=1+3)
9. Konstruktorsko modelovanje (22=0+22)
10. Tehnička sredstva u poljoprivredi (4=2+2)

Cilj: Cilj nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja u osnovnoj školi jeste da se učenici upoznaju sa tehničko-tehnološkim razvijenim okruženjem, kroz sticanje osnovne tehničke i informatičke pismenosti, razvojem tehničkog mišljenja, tehničke kulture, radnih veština i kulture rada.
Ostali ciljevi i zadaci predmeta su da učenici:
– steknu osnovno tehničko i informatičko vaspitanje i obrazovanje,
– stiču osnovna tehničko-tehnološka znanja, umenja, veštine i osposobljavaju se za njihovu primenu u učenju, radu i svakodnevnom životu,
– shvate zakonitosti prirodnih i tehničkih nauka,
– saznaju osnovni koncept informaciono-komunikacionih tehnologija (ICT), saznaju uloge ICT u različitim strukama i sferama života,
– upoznaju rad na jednom od operativnih sistema i nekoliko najčešće korišćenih korisničkih programa i steknu navike da ih koristi u svakodnevnim aktivnostima,
– nauče upotrebu računara sa gotovim programima za obradu teksta, za grafičke prikaze, interfejs i internet,
– razvijaju stvaralačko i kritičko mišljenje,
– razvijaju sposobnost praktičnog stvaranja, odnosno da realizuju sopstvene ideje prema sopstevenom planu rada i afirmišu kreativnost i originalnost,
– razvijaju psihomotorne sposobnosti,
– usvoje pretpostavke za svesnu primenu nauke u tehnici, tehnologiji i drugim oblicima društveno korisnog rada,
– savladavaju osnovne principe rukovanja različitim sredstvima rada, objektima tehnike i upravljanja tehnološkim procesima,
– razvijaju preciznost u radu, upornost i istrajnost prilikom rešavanja zadataka,
– stiču radne navike i osposobljavaju se za saradnju i timski rad,
– komuniciraju na jeziku tehnike (tehnička terminologija, crtež),
– steknu znanja za korišćenje mernih instrumenata,
– na osnovu fizičkih, hemijskih, mehaničkih i tehnoloških svojstava odaberu odgovarajući materijal za model, maketu ili sredstvo,
– prepoznaju elemente (komponente) iz oblasti građevinarstva, mašinstva, elektrotehnike, elektronike i da ih komponuju u jednostavnije funkcionalne celine (grafički i kroz modele, makete ili predmete) ,
– razumeju tehnološke procese i proizvode različitih tehnologija,
– prepoznaju prirodne resurse i njihovu ograničenost u korišćenju,
– prilagode dinamičke konstrukcije (modele) energetskom izvoru,

Operativni zadaci:
Učenici treba da:
– upoznaju vrste građevinskih objekata i njihove namene;
– upoznaju tehnike građenja;
– upoznaju karakteristike građevinskog tehničkog crtanja i osnovne građevinske simbole;
– nauče da čitaju i koriste jednostavnije građevinske crteže – dokumentaciju za izgradnju, adaptaciju i uređenje stana, odgovarajuće prospekte;
– nauče da koriste gotove jednostavne softverske alate za crtanje;
– nauče kako se koristi CD–rom, fleš memorija i štampač;
– upoznaju osnovne vrste, karakteristike i primenu građevinskih materijala;
– stiču navike za racionalno korišćenje materijala i energije;
– stiču i razvijaju kulturu stanovanja u savremenim uslovima;
– upoznaju funkcionisanje kućne instalacije (vodovodne, toplotne i kanalizacione);
– steknu predstavu o funkcionisanju i organizaciji saobraćaja u saobraćajnim objektima;
– steknu znanja o primeni i bitnim karakteristikama građevinskih mašina;
– upoznaju osnovne procese u poljoprivrednoj proizvodnji;
– nauče da primenjuju jednostavnije tehničke crteže u projektovanju modela ili maketa prema sopstvenom izboru: građevinskih ili saobraćajnih objekata; građevinskih ili poljoprivrednih mašina i uređaja; detalja iz uređivanja stana i dr.

Godišnji (globalni) plan i program rada za VI razred zajedno sa godišnjim planom i programom koji je razvrstan po nastavnim jedinicama, možete pogledati i preuzeti klikom na link:
Godišnji plan_Tehničko i informatičko obrazovanje_VI_2013-14

Planovi i programi bi trebalo da posluže roditeljima kako bi se upoznali sa sadržajem i obavezama kako bismo ostvarili vaspitno-obrazovne ciljeve i zadatke iz predmeta. Naročito je bitno istaći šta je potrebno nabaviti od pribora, alata i materijala za sve predviđene radne vežbe i praktični rad. A, kolegama da bi mogli da razmenimo iskustva u cilju poboljšanja realizacije plana i programa.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s