Plan i program, ciljevi i zadaci – Tehničko i informatičko obrazovanje (VI_2013/14)

GODIŠNJI (GLOBALNI) PLAN RADA NASTAVNIKA

Školska 2013/14. godina

Nastavni predmet: TEHNIČKO I INFORMATIČKO OBRAZOVANJE
Razred: VI
Godišnji fond časova: 72

Nastavna tema (oblast) sa brojem časova, ukupno=obrada+ostali tipovi časa:
1. Uvod u arhitekturu i građevinarstvo (4=2+2)
2. Tehničko crtanje i planovi u građevinarstvu (8=2+6)
3. Informatičke tehnologije (16=8+8)
4. Tehnologija građevinskog materijala (4=4+0)
5. Energetika (4=4+0)
6. Tehnička sredstva u građevinarstvu (4=3+1)
7. Saobraćajni sistemi (2=2+0)
8. Kultura stanovanja (4=1+3)
9. Konstruktorsko modelovanje (22=0+22)
10. Tehnička sredstva u poljoprivredi (4=2+2)

Cilj: Cilj nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja u osnovnoj školi jeste da se učenici upoznaju sa tehničko-tehnološkim razvijenim okruženjem, kroz sticanje osnovne tehničke i informatičke pismenosti, razvojem tehničkog mišljenja, tehničke kulture, radnih veština i kulture rada.
Ostali ciljevi i zadaci predmeta su da učenici:
- steknu osnovno tehničko i informatičko vaspitanje i obrazovanje,
- stiču osnovna tehničko-tehnološka znanja, umenja, veštine i osposobljavaju se za njihovu primenu u učenju, radu i svakodnevnom životu,
- shvate zakonitosti prirodnih i tehničkih nauka,
- saznaju osnovni koncept informaciono-komunikacionih tehnologija (ICT), saznaju uloge ICT u različitim strukama i sferama života,
- upoznaju rad na jednom od operativnih sistema i nekoliko najčešće korišćenih korisničkih programa i steknu navike da ih koristi u svakodnevnim aktivnostima,
- nauče upotrebu računara sa gotovim programima za obradu teksta, za grafičke prikaze, interfejs i internet,
- razvijaju stvaralačko i kritičko mišljenje,
- razvijaju sposobnost praktičnog stvaranja, odnosno da realizuju sopstvene ideje prema sopstevenom planu rada i afirmišu kreativnost i originalnost,
- razvijaju psihomotorne sposobnosti,
- usvoje pretpostavke za svesnu primenu nauke u tehnici, tehnologiji i drugim oblicima društveno korisnog rada,
- savladavaju osnovne principe rukovanja različitim sredstvima rada, objektima tehnike i upravljanja tehnološkim procesima,
- razvijaju preciznost u radu, upornost i istrajnost prilikom rešavanja zadataka,
- stiču radne navike i osposobljavaju se za saradnju i timski rad,
- komuniciraju na jeziku tehnike (tehnička terminologija, crtež),
- steknu znanja za korišćenje mernih instrumenata,
- na osnovu fizičkih, hemijskih, mehaničkih i tehnoloških svojstava odaberu odgovarajući materijal za model, maketu ili sredstvo,
- prepoznaju elemente (komponente) iz oblasti građevinarstva, mašinstva, elektrotehnike, elektronike i da ih komponuju u jednostavnije funkcionalne celine (grafički i kroz modele, makete ili predmete) ,
- razumeju tehnološke procese i proizvode različitih tehnologija,
- prepoznaju prirodne resurse i njihovu ograničenost u korišćenju,
- prilagode dinamičke konstrukcije (modele) energetskom izvoru,

Operativni zadaci:
Učenici treba da:
- upoznaju vrste građevinskih objekata i njihove namene;
- upoznaju tehnike građenja;
- upoznaju karakteristike građevinskog tehničkog crtanja i osnovne građevinske simbole;
- nauče da čitaju i koriste jednostavnije građevinske crteže – dokumentaciju za izgradnju, adaptaciju i uređenje stana, odgovarajuće prospekte;
- nauče da koriste gotove jednostavne softverske alate za crtanje;
- nauče kako se koristi CD–rom, fleš memorija i štampač;
- upoznaju osnovne vrste, karakteristike i primenu građevinskih materijala;
- stiču navike za racionalno korišćenje materijala i energije;
- stiču i razvijaju kulturu stanovanja u savremenim uslovima;
- upoznaju funkcionisanje kućne instalacije (vodovodne, toplotne i kanalizacione);
- steknu predstavu o funkcionisanju i organizaciji saobraćaja u saobraćajnim objektima;
- steknu znanja o primeni i bitnim karakteristikama građevinskih mašina;
- upoznaju osnovne procese u poljoprivrednoj proizvodnji;
- nauče da primenjuju jednostavnije tehničke crteže u projektovanju modela ili maketa prema sopstvenom izboru: građevinskih ili saobraćajnih objekata; građevinskih ili poljoprivrednih mašina i uređaja; detalja iz uređivanja stana i dr.

Godišnji (globalni) plan i program rada za VI razred zajedno sa godišnjim planom i programom koji je razvrstan po nastavnim jedinicama, možete pogledati i preuzeti klikom na link:
Godišnji plan_Tehničko i informatičko obrazovanje_VI_2013-14

Planovi i programi bi trebalo da posluže roditeljima kako bi se upoznali sa sadržajem i obavezama kako bismo ostvarili vaspitno-obrazovne ciljeve i zadatke iz predmeta. Naročito je bitno istaći šta je potrebno nabaviti od pribora, alata i materijala za sve predviđene radne vežbe i praktični rad. A, kolegama da bi mogli da razmenimo iskustva u cilju poboljšanja realizacije plana i programa.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s